TED 강연 형식을 변형한 이 프로젝트는, 윔블던 예술대학의 세트 디자인 스튜디오를 강의실로 변형한 것에 그치지 않았습니다. 이는 공간을 물리적으로 변환한 것만이 아니라, 관점의 전환을 의미하는 예술적 실험이었습니다. 지역 주민들이 강연자의 역할을 맡아, 지루하고 일상적인 삶 속에서 놓치기 쉬운 이야기들을 나누는 기회를 마련했습니다. 강의 공간을 단순한 교육의 장이 아닌, 참여적이고 동적인 환경으로 변화시키며, 개인의 이야기와 예술적 표현이 융합되는 새로운 형식을 제시했습니다. 이 공간의 변형 자체가 ‘공적 발언’과 ‘예술적 담론’에 대한 고찰을 담은 하나의 예술 작품이 되었고, 관객과 연설자, 공간과 콘텐츠의 경계를 허물며 지역 사회의 목소리를 예술적 방식으로 되살리는 실험적 프로젝트였습니다.
In a playful twist on the TED Talk format, the set design studio at Wimbledon College of Art was transformed into a lecture theatre, not just as a physical space, but as a metaphor for shifting perspectives. The idea was to invite local residents to step into the role of a ‘speaker’—to share their personal, often overlooked, stories from the humdrum of everyday life. By turning the typical lecture space into a dynamic and participatory environment, the project encouraged a blend of personal narratives and artistic expression, highlighting the power of community voices while simultaneously blurring the lines between audience and performer. The transformation itself, a commentary on how environments shape interaction, became an art piece that invited reflection on the very idea of ‘public speaking’ and ‘artistic discourse.